torsdag 24. februar 2011

Evaluering av første samling

Så fint å treffe gamle kjente og noen nye fjes! Jeg er optimistisk i forhold til bratt læringskurve framover.

Antagelig hadde vi kommet fortere i gang hvis vi hadde opprettet bloggene på forhånd, slik som Kari var så lur å gjøre. De fleste av oss var så tidlig på han på UiN at vi også kunne hatt tid til å prøvekjøre trådløsnettet før offisielt starttidspunkt, hvis vi bare hadde kommet på det.

Edvard Hoem var en fantastisk mann å høre på, men han var ikke veldig relevant for tema på samlingen. Til tross for at han var så knallgod, ville jeg foretrukket å bruke tida mer målrettet i forhold til IKT, kanskje kunne vi gått nærmere inn på noen av programsnuttene som flagret forbi med bare navn og adresse.

I løpet av de neste samlingene håper jeg vi kommer nærmere inn på koblingen mellom ikt og pedagogikk.

Nå er det klart for mellomperiodeoppgaver, kanskje kan jeg bruke prezi i forhold til klassen jeg skal snakke med om kildebruk på mandag, hvis jeg greier å bli husvarm i programmet på den korte tida.

2 kommentarer:

  1. Fin blogg. I evalueringa tar du for deg (minst) fire forhold. Du er positiv og konstruktiv - også i forhold til hva du/dere selv kunne ha gjort annerledes. Det du først og fremst savnet på første samling, hvordan bruk av IKT kan gi bedre læring, og tid til prøve IKT-verktøy, er det jeg skal prioritere på neste samling.
    Det første kan du også lese deg til i pensum-litteraturen (Høiland & Wølner, Krumsvik).
    Flott at du vil prøve Prezi. Hvordan det går kan du fortelle om i bloggen.

    SvarSlett
  2. Men vi ble vel enig om at jeg er en streber som hadde opprettet bloggen på forhånd også da ;)

    SvarSlett