lørdag 26. februar 2011

Prezitasjonsangst

Prezi var piece of cake...barneskirenn! Jeg har laget tidenes hittil mest olivengrønne (jepp!) framlegg om emnet kildelister.

Så trenger jeg vel ikke å nevne at jeg er litt usikker på om jeg greier å finne igjen presentasjonen min i morra, den ligger jo i fri flyt et eller annet sted der ute "in the cloud". Dessuten er jeg litt nervøs for båndbredden som har en tendens til å svikte når man trenger den som mest. Er jeg iskald nok til ikke å ha en liten powerpoint på minnepenn i baklomma?

3 kommentarer:

  1. Så flott at du har kastet deg ut i prezi-presentasjoner. Vi rekker ikke å vise/prøve ut så mange verktøy på samlingene, men kan likevel tipse hverandre og stimulere til utprøving. At noen får til drar andre med seg.
    Geir snakket en del om skyen der flere og flere svever rundt med sine greier.
    Det du skriver om i andre avsnitt er det vi alle som IKT-formidlere må forholde oss til. Jeg har alltid en backup.

    SvarSlett
  2. Artig at du har prøvd deg på Prezl, Magnhild. Får se om jeg får gjort det og.

    Backup er alltid viktig! Både å ha alle filene sine som backup en annen plass enn i huset sitt (i tilfelle brann eller tyveri) og backup når det kommer til presentasjoner som dette...

    En skulle tro at de fleste var blitt flinke på backup nå, men blir stadig overrasket når jeg prater med folk som ikke har backup andre plasser enn hjemme. Da jeg spør dem om hva som skjer med alle minnene deres (les videoklipp og bilder) om huset brenner, blir de plutselig ikke så glade...Hus kan erstattes, det kan ikke sånne filer.

    SvarSlett
  3. Hadde backup, men trengte det ikke, skulle det vise seg.

    SvarSlett