tirsdag 12. april 2011

Samling 2


Samling 2 begynner å bli lenge sia, og en kjapp mental revisjon viser at her var det mye bra å hente. Jeg vil begrense meg til å trekke fram to ting:

Elisabeth tar all pedagogikk til et forståelig nivå, og får faktisk læreplanen til å bli poetisk. Ikke det at poesi er et krav jeg stiller til læreplaner i sin alminnelighet.

Det jeg forventer å ha mest moro av blant alle temaene fra 2. samling, er PhotoFiltre. Dette kan brukes både i jobbsammenheng, blant annet i forbindelse med webarbeid, og til familiebilder og andre private bilder. Skal til Andøya til sommeren, på jentetur med fugleforeninga. Der blir det blant annet fotokurs, og jeg forventer at mange av mine "blinkskudd" vil profitere på en tur innom PhotoFiltre.

Bildet over er fra Tjongsfjorden.

3 kommentarer:

  1. Forståelig pedagogikk, poetisk læreplan og nyttig programvare. Ikke verst.
    Tenk på alt elever kan dokumentere og kreere med bilder (og lyd).

    SvarSlett
  2. Har tatt bildet helt sjøl :D

    SvarSlett